Korporácie idú zmeniť históriu

25.4.2021, 17:50

image

Korporácie idú prepisovať históriu, a kto vie, či a kde až sa zastavia...

Milovníci starých vojnových filmov si určite vybavia scénku, kde Steva McQueena na motorke prenasledujú nemeckí vojaci. Tesne pred skokom cez ostnatý drôt, ktorý ho delí od bezpečia za švajčiarskou hranicou... sa zastaví pred stodolou, ktorá má na stene veľký plagát propagujúci najpredávanejšie pivo. Aj to môže byť realita, informuje ČTK s odvolaním sa na BBC, a dopĺňam, bude to vôbec Steve McQueen a budú ho prenasledovať Nemci?

Za rok 2019 mala zarobiť skrytá reklama vo filmoch až 21 miliárd dolárov! Korporácie sa ale nikdy nezastavia a vymýšľajú spôsob, ako dostať reklamu aj do starých filmov. Vo filme Casablanca by sa mohla meniť značka šampanského, v Dannyho parťákoch by sa mohla meniť neónová reklama v pozadí, Charlie Chaplin by mohol robiť reklamu na limonádu, a celkovo produkty by sa mohli donekonečna meniť.

Britská agentúra Mirriad hovorí, že má technológiu, ktorá " "číta" obraz, chápe hĺbku, pohyb, štruktúru a čokoľvek", takže by ste si ani nevšimli, že sa vo filme niečo zmenilo. 

Kalifornská firma Ryff zase chce zasahovať do živých prenosov, a dokonca podľa cookies by doslovne dokázali meniť vodu na víno a naopak, podľa vašich záujmov.

Logicky, keby sme mohli len tak do filmu pridať nejakú skrytú reklamu (a kedykoľvek ju meniť), tak potom kto dokáže garantovať, že o niekoľko rokov nebudú všetkými kladnými hrdinami čierne transky a všetkými zápornými hrdinami bieli heterosexuálni muži? 




Štefan